دانشگاه تهران در نظر دارد، مراسم نکوداشت جناب آقای «مهندس سید عباس موسوی رهپیما»، کارآفرین و خیر برجسته آموزش عالی کشور و نیز واقف و بنیان‌گذار دانشکده فنی فومن وابسته به پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران را، به‌پاس خدمات شایان توجه و چشمگیر ایشان با همکاری انجمن مهندسی شیمی ایران و انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران در تاریخ 27 دی‌ماه سال جاری برگزار نماید...

مراسم نکوداشت جناب آقای مهندس سید عباس موسوی رهپیما

دانشگاه تهران در نظر دارد، مراسم نکوداشت جناب آقای «مهندس سید عباس موسوی رهپیما»، کارآفرین و خیر برجسته آموزش عالی کشور و نیز واقف و بنیان‌گذار دانشکده فنی فومن وابسته به پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران را، به‌پاس خدمات شایان توجه و چشمگیر ایشان با همکاری انجمن مهندسی شیمی ایران و انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران در تاریخ 27 دی‌ماه سال جاری برگزار نماید.

سید عباس موسوی رهپیما، زاده 2 مردادماه 1317 فومن در استان گیلان، مهندس، کارآفرین و خیر برجسته آموزش عالی کشور، مؤسس گروه صنعتی فومن شیمی و نیز واقف و بنیان‌گذار دانشکده فنی فومن وابسته به دانشکده فنی دانشگاه تهران است.

مهندس موسوی رهپیما، که دانش‌آموخته رشته مهندسی شیمی از دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال 1337 است، با بیش از پنجاه‌سال تلاش حرفه‌ایِ صنعتی و علمی، نقش بسیار مهمی در توسعه صنایع مرتبط با مهندسی شیمی و شرکت‌های نوآور و مدرن وابسته به این رشته و سهم زیادی در تولید محصولات و گسترش صنایع مرتبط با آن در کشور داشته است.

ایشان که به گفته خود در طول زندگی هرگز دو چیز مهم یعنی «فومن» (زادگاه خود) و «دانشکده فنی دانشگاه تهران» (محل تحصیل خود) را فراموش نکرده است، در سال 1384، حاصل پنجاه سال تلاش خود را وقف احداث و تأسیس دانشکده فنی فومن وابسته به دانشگاه تهران نمود که در مهرماه 1388 افتتاح شد و هم‌اکنون یکی از بهترین و مهم‌ترین مجتمع‌های دانشگاهی در شمال کشور است. به‌پاس خدمات شایان توجه و چشمگیر این مهندس برجسته و نیکوکار، دانشکده فنی دانشگاه تهران با پشتیبانی بنیاد حامیان دانشکده فنی و همکاری انجمن مهندسی شیمی ایران و انجمن صنفی مهندسی پلیمر و شیمی ایران، طرح اولیه برگزاری نکوداشت خدمات علمی و صنعتی ایشان را در زمستان 1395 آماده نمود که مورد تصویب دانشگاه تهران قرار گرفت و در دی‌ماه سال 1396 برگزار شد؛ باشد که بازخوانی زندگی پرفراز و نشیب اما موفق این خیر و کارآفرین برجسته، ضمن پاسداشت یک‌عمر تلاش خستگی‌ناپذیر وی، چراغی فراراه دانشجویان، کارآفرینان جوان و کسانی باشد که دل در گرو آبادانی ایران عزیز دارند. چنین باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *