حضور انجمن در نمایشگاه نفت و نیرو

پنجمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو با موضوع محوری «آینده فضای کسب و کار در صنایع نفت و نیروی ایران با محوریت بخش خصوصی»، در روزهای 16 و 17 مهرماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور وزیر نفت برگزار شد.

در افتتاحیه این رویداد مهم بین المللی، علاوه بر جناب آقای مهندس زنگنه وزیر محترم نفت که به رسم چهار دوره گذشته سخنران مراسم افتتاحیه دادند، جناب آقای مهندس «مسعود کرباسیان» معاون محترم وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و جناب آقای «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به سخنرانی پرداختند.

در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این رویداد مهم، شماری از چهره های برجسته داخلی و بین المللی از جمله «محمدرضا باهنر» نماینده هفت دوره مجلس شورای اسلامی، «لارس نوردام» سفیر نروژ، «محمد حسین عادلی» رییس هیأت مدیره انجمن اقتصاد انرژی ایران و «غلامرضا منوچهری» مدیر عامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت- OIEC،«حسن منتظر تربتی» معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، «بهزاد محمدی» معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و «محمد فاضل» مشاور وزیر نیرو به عنوان سخنرانان کلیدی حضور داشتند.

«بیژن زنگنه» وزیر نفت در مراسم اختتامیه این رویداد اظهارداشت هفت فرصت برای حضور بخش خصوصی در صنعت نفت وجود دارد که می توان به فعالیت‌های پیمانکاری، ساخت تجهیزات، بازرگانی نفت و فراورده های نفتی و توسعه استارت آپ ها اشاره کرد.

وی با تاکید بر این مساله که نفت می‌تواند محرک اقتصاد ایران با توسعه جهشی در بالادست و تکمیل زنجیره ارزش باشد، تصریح کرد: در سال ۱۳۸۳ چشم‌انداز ۲۰ ساله برای نفت تدوین شد که اهداف آن واقع‌گرایانه و قابل دسترس است، اکنون با روزآمد کردن آن می‌توان از آن استفاده کرد.

موضوع اصلی این نمایشگاه، آینده­ نگری فضای کسب­ وکار در صنایع نفت و نیروی ایران با محوریت بخش خصوصی بود که به موارد زیر پرداخت:

چشم ­انداز آتی اوپک و غیر اوپک

مقتضیات جدید بازارهای منطقه­ ای و بین ­المللی گاز

CSR در صنعت نفت

هشت میلیون بشکه تولید نفت، ضرورت، رویا یا واقعیت؟

روابط مالی نفت و دولت

چالش­ های محیط زیستی؛ پیشرفت یا عقب­ گرد

شرکت­ های دانش بنیان، استارت آپ کلید تحول آینده نفت

مروری بر اجرای سیاست ­های اصل 44 قانون اساسی و برون­ سپاری تصدی­ گری ­های دولت

بازنگری مرزهای حاکمیت تصدی­ گری با رویکرد برون­ سپاری فعالیت­ ها

تجدید و اصلاح ساختار وزارت نفت با بهره­گیری از تجربیات و مطالعات بین ­المللی

تامین مالی توسعه بخش­ های نفت و نیرو، بورس و اوراق مالی

در این نمایشگاه، غرفه شرکت تگزوپد با همکاری انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی با تعامل با شرکت‌های دیگر و همچنین مسئولین ذیربط حضور فعالی داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *