در چند دهه اخیر، جهش برق آسای صنعت و تکنولوژی با مهندسی شیمی و نفت عجین شده و اشتغال‌زایی مضاعفی را موجب گردید. باگذر زمان و با پیشرفت علم و تکنولوژی و تغییر ساختار مهندسی و زایش رشته های جدید در مهندسی شاهد پیدایش یکی از کارامدترین رشته ها جهت استفاده در صنعت شیمی و […]

دنیای این روز‌های ما (۵)؛ نظام مهندسین شیمی و نفت

در چند دهه اخیر، جهش برق آسای صنعت و تکنولوژی با مهندسی شیمی و نفت عجین شده و اشتغال‌زایی مضاعفی را موجب گردید. باگذر زمان و با پیشرفت علم و تکنولوژی و تغییر ساختار مهندسی و زایش رشته های جدید در مهندسی شاهد پیدایش یکی از کارامدترین رشته ها جهت استفاده در صنعت شیمی و نفت بودیم.

چگونگی به کارگیری از این قشر تحصیل کرده و ایجاد اشتغال برای آن ها خود نیز مسئله ی بسیار مهمی است چرا که با ایجاد زمینه اشتغال زایی برای جوانان شاهد پیشرفت کشور در تمام زمینه ها هستیم. هر کشوری معضل بیکاری جوانان را حل کند یا به عبارتی اشتغال زایی در آن در حد روبه رشدی باشد در آن کشور شاهد پیشرفت خواهیم بود.

انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران از همان بدو تاسیس در راستای عمل به وظایف صنفی و پاس داشتن ارزش‌های تشکلی؛ تلاش و جهد خود را جهت تدوین قانون نظام مهندسین شیمی و نفت به کار گرفت. بی‌شک توسعه و سالم‌سازی فضای کسب و کار، ایجاد بستر خدمات رسانی، خلق ارزش افزوده، همه و همه می‌توانست و می‌تواند منتنجه‌ی این قانون باشد و البته کار کارشناسان و تجربه‌ی پیشکسوتان نیز همانند همیشه همراه ما بود. در گام نخست و جهت سعی و خطا نکردن، تمامی نظام‌های مهندسی کشور بررسی شد و نقاط قوت و ضعف آن‌ها استخراج شد. پیش‌نویس این قانون نیز بر اساس همین جمع‌بندی ارائه شد. پیش‌نویس قانون نظام مهندسی  فعلی در دو مقطع تقدیم دولت و مجلس شد و پیگیری‌های آن صورت گرفت.

این کتابچه شامل مباحث زیر میباشد:

تاریخچه ی نظام مهندسی به چه شکل است

نظام مهندسی چیست؟

نظام مهندسین شیمی و نفت چیست؟

اهداف نظام مهندسی

حلقه‌ی گم شده در مهندسی شیمی و نفت چیست؟

پیش نویس قانون نظام مهندسین شیمی و نفت ایران

 

جهت تهیه کتاب می‌توانید با شماره ۸۸۹۸۶۸۳۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *